Selasa, Juli 04, 2006

aku,manusia idiot abad 21

aku tak pernah bisa melihat kilau itu lagi
cahaya yang datang sebentar,lalu pergi tanpa permisi
hilang
terbang
meninggalkanku dalam penantian yang tak ku tahu seberapa panjang

cinta membodohiku
berharap pada sesuatu yang begitu dekat,tapi tak bisa ku peluk erat
menangisimu
kau tahu,tapi tak mau mengusap air mataku

biarkan aku berpaling
sebentar saja
sementara waktu
lalu akan ku mulai perjalananku
mencarimu,diakhir penantianku
cintamu,diujung jalanku
hadirmu,disetiap hembusan nafasku

aku mencintaimu,andai kau tahu

(puisi utuh sempurna,buat seseorang yang diam-diam ku cinta)

3 komentar:

Anonim mengatakan...

hello there,
i'm effie...
saja mahu meninggalkan jejak sebagai bukti bahawa aku pernah ke mari dan akan selalu ke mari menjeguk rumahmu ini!!
saya peminat puisi...pernah menulis puisi, tetapi sejak akhir2 ini ilhamnya selalu saja tenggelam tak timbul2...heheh :)
salam perkenalan dari Malaysia.

Anonim mengatakan...

hello there,
i'm effie...
saja mahu meninggalkan jejak sebagai bukti bahawa aku pernah ke mari dan akan selalu ke mari menjeguk rumahmu ini!!
saya peminat puisi...pernah menulis puisi, tetapi sejak akhir2 ini ilhamnya selalu saja tenggelam tak timbul2...heheh :)
salam perkenalan dari Malaysia.

Anonim mengatakan...

sorry ya!!
kenapa sich jadi double komentarnya..jgn marah k..:)