Sabtu, September 16, 2006

musuh lama datang kembali

Hari ni,entah apa-apa yang saya buat. Bangun pagi,harap hati nak dapat berkah,tapi malah dapat musibah.Seseorang yang lama pergi,tiba-tiba kembali,mengusik ketenangan hidup saya dan orang-orang disekitar saya.
Memang sedap jadi orang tua satu tu. Punya anak main tinggal gitu je,tak peduli budak tu makan ke tidak,sekolah ke tidak,macamlah anak ayam boleh cari makan sorang. Jangankan nak kirim duit buat anak-anak dia,kirim kabar pun tidak. Tak tau pun ntah hidup atau dah mati.
Saya tak tau jenis bapak macam apa orang tu. Pas gempa pun dia tak tanya langsung kabar anak dia.Tak mau tau anak dia selamat ke tidak. hissss,kalau ingat apa yang dia dan istri dia cakap tentang saya,tak sudi nak bantu anak dia yang 2 orang tu.
Tapi kesian pulak tengok budak kecik disia-sia macam tu,mereka tak bersalah pun.
Namanya saya,kalau dah benci sangat dengan orang,susah nak baik. Nak tegur pun tak sanggup nak buka mulut. Kalau muka...tak usah cakap,tak payah tanya orang dah tau kalau saya tak suka.
Harap, tak lamalah setan belang tu kat rumah. Makin lama dia kat rumah,makin parah mood saya. Untunglah saya kejap lagi nak balik kampung. Jadi kalau dia lama-lama pun,saya tak nampak muka dia.

Bagi yang nggak ngerti kata-kata diatas,maaf deh. Bukannya mau buat gaya-gayaan,tapi saya sengaja menulis entri ini,buat memperlancar bahasa melayu saya. Sekedar menguji,masih mampu nggak saya berbahasa melayu dengan baik dan benar. sebab kalau saya salah bicara nanti,bisa jadi bahan gosip orang-orang sekampung nih..Nggak mau dong dibilang kacang lupa kulit.